آمریکا ۵ نهاد، ۲ فروند کِشتی و یک فرد حقیقی ایرانی را تحریم کرد-راهبرد معاصر

آمریکا ۵ نهاد، ۲ فروند کِشتی و یک فرد حقیقی ایرانی را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم های جدید را در ارتباط با ایران اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۶ - ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 11
کد خبر: ۳۰۵۴۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز چهارشنبه تحریم های جدیدی را در ارتباط با ایران اعلام کرد.

 

 دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی (OFAC) ۵ نهاد، ۲ فروند کِشتی و یک فرد حقیقی ایرانی را در لیست تحریم های خود قرار داده است.

 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در این باره گفت که سه نهاد مذکور دربرگیرنده شرکت‌های حمل و نقل ایرانی از قبیل شرکت هواپیمائی ماهان بوده و به بهانه نقش‌آفرینی آنها در تکثیر سلاح‌های کشتار جمعی تحت تحریم قرار گرفته اند!

 

بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، فرد تحریم شده «عبدالحسین خدری» (Abdolhossein Khedri) و شرکت‌های تابعه وی مطابق با دستور اجرائی شماره ۱۳۲۲۴ است و بهانه این اقدام آمریکا نیز ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان شده است.

 

بر اساس دستور تحریمی جدید، دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا ۳ عامل فروش عمومی ماهان اِیر یعنی شرکت های «خدمات هوایی گیت‌ویک» (Gatewick) مستقر در امارات، «خدمات هوایی گومی» (Gomei) مستقر در چین و شرکت «شرکت گردشگری و مسافرتی جهان دِستی نِیشنز» ( Jahan Destination ) مستقر در دُبی را به بهانه ارتباط با این شرکت هواپیمایی ایران » در فهرست تحریم ها قرار داده است.

 

همچنین، شرکت کشتی‌رانی «خدری جهان دریا» (Khedri Jahan Darya) در تهران و «راه ابریشم دریایی خدری جهان‌دریا» (Maritime Silk Road) مستقر در عمان دو شرکت دیگری هستند که به اتهام ارتباط با «عبدالحسین خدری» مورد تحریم قرار گرفته اند. ۲ کشتی «ژنو ۱۱» و «ژنو ۱۲» هم به اتهام واهی مشابهی در این تحریم ها قرار گرفته اند.

 

منبع:مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده