قرارداد سازمان امور مالیاتی با شرکت‌های کانادایی و فرانسوی با دور زدن مجلس-راهبرد معاصر

قرارداد سازمان امور مالیاتی با شرکت‌های کانادایی و فرانسوی با دور زدن مجلس

نماینده محلات در مجلس با اشاره به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره عملکرد سازمان امور مالیاتی، گفت: این سازمان قرارداد‌های منعقده با شرکت‌های خارجی را از مجلس مخفی نگه داشته است که قوه قضائیه باید به آن‌ها رسیدگی کند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - 2021 October 19
کد خبر: ۱۰۶۰۰۰

به گزارش راهبرد معاصر، علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۷ مهر) قوه مقننه و در تذکر آئین نامه ای، با تاکید بر ضرورت حفظ شأن مجلس به گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص عملکرد سازمان امور مالیاتی کشور در نحوه تهیه و اجرای طرح جامع مالیاتی، اشاره کرد و گفت: براساس اصل ۷۷ قانون اساسی تمام قرارداد‌ها باید در مجلس مطرح شود، متاسفانه برخی از آقایان مجلس را دور زدند و با شرکت‌های خارجی از جمله شرکت‌های کانادایی و فرانسوی قرارداد‌هایی را منعقد کردند که به مجلس نیاوردند.

وی با اشاره به تخلف دولت قبل در زمینه مذکور، افزود: ۴.۵ میلیون یورو قرارداد بسته شده، اما این موارد به مجلس ارائه نشده، نکته دیگر براساس اصل ۵۲ و ۵۳ می‌بایست اعتباراتی که اخذ شده را در محل موردنظر هزینه کنند، اما این آقایان اعتبارات را در جای دیگر هزینه کردند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: محل هزینه اعتبارات باید مشخص شود و این یکی از خلاء‌های گزارش بسیار خوبی است که کمیسیون اقتصادی از عملکرد سازمان امور مالیاتی تهیه کرده است.

نماینده محلات در مجلس اضافه کرد: همین آقایانی که موضوعاتی مثل محرمانگی را پیش کشیدند همه این مسائل در دولتشان محرمانه بود از جمله قرارداد توتال اصل دولت قبل محرمانه بوده و آن‌ها دیگران را متهم می‌کنند، ملت عزیزی باید بدانند همین مسائل مرتبط با سازمان امور مالیاتی که آقایان دولت محرمانه می‌شمردند و از مجلس مخفی می‌کردند با پیگیری‌های جدی کمیسیون اقتصادی روشن شده است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به اظهارات این نماینده، گفت: قوه قضائیه در رسیدگی به همه موارد اعلامی که قابل پیگیری است اقدام کند./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده