دیدار اسماعیل هنیه با دبیرکل حزب‌الله لبنان-راهبرد معاصر

دیدار اسماعیل هنیه با دبیرکل حزب‌الله لبنان

رئیس دفتر سیاسی حماس در سفر به لبنان با سید حسن نصرالله دیدار و با او درباره تحولات سیاسی و نظامی فلسطین گفتگو کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 06
کد خبر: ۵۷۷۹۵

به گزارش راهبرد معاصر، به نقل از النشره، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز (یک‌شنبه) در بیروت میزبان «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و «صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس و هیئت همراه وی بود.

 

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای پس از این دیدار اعلام کرد: سید حسن نصرالله و اسماعیل هنیه در این دیدار درخصوص تحولات سیاسی و نظامی در فلسطین، لبنان و منطقه و همچنین خطرات موجود علیه فلسطین از جمله «معامله قرن»، سازش عربی با رژیم صهیونیستی و مسئولیت امت اسلامی در این زمینه گفتگو کردند. دو طرف همچنین بر ثبات محور مقاومت و ایستادگی آن در مقابل فشار‌ها و تهدید‌ها تأکید کردند.

 

بر اساس این بیانیه، حزب الله و حماس بر ثبات روابط خود که مبتنی بر اصول ایمان، برادری، جهاد و سرنوشت واحد است و همچنین بهبودِ ساز و کار همکاری‌ها و هماهنگی‌ها میان طرفین تاکید کردند.

 

اسماعیل هنیه پیش از این، در نشست دبیرکل‌ گروه‌های فلسطینی گفت: امروز جمع شده‌ایم تا بگوییم که ملت فلسطین در خارج و داخل متحد باقی خواهد ماند. لبنان بینی دشمن را به خاک مالید و همچنان مقاومت لبنان امتداد مقاومت ملت ما در داخل فلسطین اشغالی است. اردوگاه‌های ما در لبنان قلعه پایداری و کلید بازگشت هستند و به عنوان عامل ثبات و وحدت باقی خواهند ماند.

 

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین در جمع هیات علمای مسلمان لبنان تاکید کرد که نقش علما در زنده نگه داشتن آرمان فلسطین نقشی عظیم است و ما نیازمند کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به فلسطین و قدس هستیم. نقش علما در گذشته، حال و آینده یقینا با توجه به تاریخ درخشان مبارزه با دشمنان، بر دوش گرفتن ماموریت‌های سنگین و حمایت از روح مقاومت و جهاد بوده است./ باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده