امیرعبداللهیان روابط ایران و امارات را در مسیر ارتقا و رشد ارزیابی کرد-راهبرد معاصر

امیرعبداللهیان روابط ایران و امارات را در مسیر ارتقا و رشد ارزیابی کرد

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار سفیر ایران در ابوظبی با وی روابط تهران و ابوظبی را در مسیر ارتقا و رشد ارزیابی کرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 21
کد خبر: ۲۱۴۶۵۵

به گزارش راهبرد معاصر، رضا عامری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات عربی متحده ضمن ارائه گزارشی از روند رو به رشد روابط میان دو کشور، راه‌های توسعه مناسبات و رفع موانع و حل و فصل مشکلات اجرایی را با وزیر امور خارجه کشورمان مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.

 

وزیر امور خارجه با اشاره به اهمیت تقویت روابط راهبردی و توسعه مناسبات در راستای سیاست تقویت روابط با همسایگان، روابط تهران و ابوظبی را در مسیر ارتقا و رشد ارزیابی و ابراز امیدواری کرد برخی مسائل اجرایی فیمابین خصوصا در ابعاد اقتصادی و تجاری نیز با همکاری مقامات و مسئولین دو طرف و در راستای تحقق اراده رهبران دو کشور هرچه زودتر حل و فصل گردد.

 

در این دیدار آخرین تحولات فلسطین و غزه نیز مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

 

در اولین دقایق بامداد روز سه شنبه، چهل و ششمین روز طوفان الاقصی، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بار دیگر شهرک جبالیا در شمال نوار غزه را بمباران کردند که در نتیجه آن منزلی هدف قرار گرفت و شمار دیگری از فلسطینیان بی دفاع شهید و زخمی شدند.

 

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه گفت که محاصره بیمارستان اندونزی از سوی نظامیان صهیونیست همچنان ادامه دارد و پهپادهای اشغالگران هر کسی را که در محوطه‌های این بیمارستان تردد کند، هدف قرار می دهند.

 

این سخنگو افزود که برای تخلیه مجروحان بیمارستان اندونزی و انتقال آنها به دیگر بیمارستانهای نوار غزه و یا خارج از آن تلاش می‌کنند.

 

الجزیره هم از ورود 200 نفر از مجروحان بیمارستان اندونزی به بیمارستانهای جنوب نوار غزه خبر داده است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده