پیام‌های محوری رهبر انقلاب اسلامی درباره انتخابات و فلسطین-راهبرد معاصر
نامه انتخاباتی ۲۶۰۰ عالم اهل سنت به رهبر انقلاب ستاد انتخابات کشور: تبلیغات انتخابات فردا ۸ صبح به پایان می‌رسد تأکید مخبر بر مسئولیت شرعی و قانونی مسئولان درباره مشارکت بهادری‌جهرمی: آیین‌نامه پذیرش صدور ضمانت‌نامه دولتی برای شرکت‌های بخش خصوصی تصویب شد حمایت حسن روحانی از مسعود پزشکیان شروع فرصت‌های ۱۵ دقیقه‌ای نامزدها در تلویزیون از ساعت ۱۸ اعلام رئوس برنامه‌های قالیباف در حوزه ارتباطات سخنگوی سپاه: راهبرد انتخاباتی سپاه دعوت به مشارکت حداکثری و ممنوعیت ورود مصداقی است وحیدی: 61 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند تصمیم جدید رسانه ملی برای تبلیغات کاندیداهای ریاست‌جمهوری انتخابات در چه صورتی به مرحله دوم کشیده می‌شود؟ تفاوت‌‌های اساسی مناظرات انتخاباتی اخیر با ادوار گذشته امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است جزئیات و زمان برگزاری مراسم اربعین شهید جمهور و همراهانش قالیباف بعد از مناظره: مشارکت اقتدار ملی ما است
کارشناسان مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» بررسی کردند:

پیام‌های محوری رهبر انقلاب اسلامی درباره انتخابات و فلسطین

کارشناسان مسائل سیاسی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نسبت به بداخلاقی‌های سیاسی در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تذکر دادند، گفتند: مقام معظم رهبری در تحقق پیش‌بینی حضرت امام خمینی (ره) به این موضوع پرداختند که عملیات «طوفان الاقصی» نتیجه تأکید ایشان بر از بین رفتن غده سرطانی رژیم صهیونیستی در منطقه است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 04
کد خبر: ۲۴۳۸۴۶

پیام‌های محوری رهبر انقلاب اسلامی درباره انتخابات و فلسطین

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ آیت‌الله خامنه ای (حفظه الله)، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند: می‌خواهم از زاویه دید امام بزرگوار، به دو موضوع مهمی که از فاصله خرداد گذشته تا امروز اتفاق افتاده است، کلماتی عرض کنم. یکی موضوع فلسطین که امروز موضوع نخست دنیاست و با حمله عظیم مردمی آغاز شد و دنباله‌های آن تا امروز چشم دنیا را متوجه خود کرده و دیگری حادثه‌ تلخ فقدان رئیس‌جمهور عزیز و مغتنم ماست که پیامدهایی در دایره داخلی کشور و عرصه جهانی دارد؛ شهادت رئیس‌جمهورمان و همراهانشان یکی از موضوعات مهم تاریخ انقلاب محسوب می‌شود.



ایشان درباره موضوع فلسطین عنوان کردند: امام خمینی (ره) معتقد بودند دل به مذاکرات سازش بسته نشود و به این امیدوار نباشید در مذاکرات سازش مشکل فلسطینی‌ها حل شود و به نقطه عادلانه برسند، این خلاصه حرف امام بود. ایشان معتقد بودند، باید مردم فلسطین در میدان عمل حق خودشان را بگیرند، رژیم صهیونیستی را وادار به عقب‌نشینی و تضعیف کنند و همه ملت‌های دنیا و دولت‌های مسلمان به ویژه از فلسطینی‌ها حمایت کنند. اگر ملت‌ها وارد میدان شوند، خود فلسطینی‌ها اقدام کنند و کمر به عمل ببندند، رژیم صهیونیست وادار خواهد شد عقب‌نشینی کند و امروز این اتفاق افتاده است. فلسطینی‌ها در ماجرای  «طوفا‌ن‌الاقصی» وارد میدان شدند، اقدام کردند دشمن را در کنج میدانی قرار دادند که هیچ راه فرار و وسیله نجاتی برایش وجود ندارد.



رهبر انقلاب اسلامی تصریح کردند: انتخابات پیش رو انتخاباتی بزرگ و پدیده پر دستاوردی است. انتخابات پیش روی ما اگر ان‌شاءالله با خوبی و شکوه و عظمت برگزار شود، دستاورد بزرگ برای ملت ایران است. بعد از این حادثه تلخ مردم جمع شوند، با آرای بالا مسئول بعدی را انتخاب کنند. این در دنیا انعکاسش فوق‌العاده و لذا انتخابات بسیار مهم و حماسه مکمل حماسه بدرقه شهیدان است. برای اینکه ملت ایران بتواند در معادلات پیچیده بین‌المللی منافع خود را حفظ، عمق راهبردی اش را تثبیت کند، ظرفیت‌ها و استعدادهای طبیعی و انسانی را به مرحله بروز برساند، کام مردم را شیرین کند و بتواند حفره‌ها و رخنه‌های اقتصادی و فرهنگی را پر کند، احتیاج به رئیس‌جمهوری فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب دارد.

عملیات «طوفان الاقصی» مورد نیاز منطقه، مناسب و به وقت انجام شد، ضمن اینکه ضربه مهلکی به رژیم صهیونیستی در منطقه وارد کرد


حمید رضا ترقی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با «راهبرد معاصر» درباره بیانات رهبر معظم انقلاب درباره پیروزی مقاومت غزه و چرایی حمله «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی گفت: مقام معظم رهبری در وهله نخست نگاه حضرت امام خمینی (ره) به موضوع وجود رژیم صهیونیستی را به عنوان غده خطرناک سرطانی بیان کردند و به دنبال تبیین این موضوع برای نسل جديد بودند که چرا وجود صهیونیسم در منطقه و برای جهان خطرناک است. 



وی افزود: ایشان تأکید کردند، امام خمینی (ره) پیش‌بینی‌های واقع بینانه ای نسبت به شکست رژیم صهیونیستی داشتند و شواهد شکست صهیونیست‌ها را هم عنوان کرده بودند که رژیم صهیونیستی از بین خواهد رفت و فلسطينيان پیروز این نبرد و میدان خواهند بود. 



کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: با بررسی  حوادث فلسطین متوجه این واقعیت می شویم، شرایط به سمتی می‌رود که مردم جهان شاهد ذوب شدن تدریجی رژیم صهیونیستی هستند، اما در مقابل، فلسطین نسبت به گذشته در حال قدرت و قوت گرفتن است، اقتدار بیشتری يافته و خود را برای تشکیل دولت مستقل آماده می‌کند.



ترقی گفت: خوشبختانه این روند با عملیات «طوفان الاقصی» شدت بیشتری گرفته است. مقام معظم رهبری در تحقق پیش بینی حضرت امام خمینی (ره) به این موضوع پرداختند که عملیات «طوفان الاقصی» که به‌وسیله فلسطینیان شکل گرفت، نتیجه تأکید حضرت امام بر از بین رفتن غده سرطانی رژیم صهیونیستی در منطقه است.



کارشناس مسائل سیاسی درباره سایر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به نکته ای مهم پرداختند که عملیات «طوفان الاقصی» مورد نیاز منطقه، مناسب و به وقت انجام شد، ضمن اینکه ضربه مهلکی به رژیم صهیونیستی در منطقه وارد کرد.



وی افزود: رژیم صهیونیستی با کمک سردمداران آمریکایی و انگلیسی طرحی برای تغییر معادلات منطقه داشت، عملیات «طوفان الاقصی» ضربات جبران ناپذیری به این رژیم وارد کرد. اینکه فرمودند نیاز منطقه بود، به این لحاظ است که صهیونیست‌ها با کمک آمریکا و انگلیس از سال‌های قبل زمینه سازی برای نابودی مردم فلسطین و تغییر معادلات منطقه و عادی‌سازی روابط دولت‌های عربی با رژیم صهیونیستی در دستور کار خود قرار داده بودند.



ترقی گفت: طبق توافقات با کشورهای عربی، آمریکا به دنبال تحکیم رژیم صهیونیستی در منطقه بود تا رژیم غاصب از این وضعیت برای تسلط بر دنیای اسلام استفاده کند و صهیونیست‌ها در منطقه روز به روز حضوری قوی‌تر داشته‌ باشد، اما عملیات «طوفان الاقصی» برنامه‌ها و طرح‌های آمریکا و اسرائیل را برای آینده منطقه درهم ریخت.



وی تصریح کرد: در هشت ماه از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» رژیم صهیونیستی نتوانسته است به اهداف تعیین شده برسد و در این زمینه ناکام مانده است، به طوری که خوشبختانه همه دنیا علیه رژیم صهیونیستی شدند و چهره شوم صهیونیسم برای دنیا شناخته شده است. با اینکه پیش تر همه ادعا می‌کردند، رژیم صهیونیستی دارای ارتشی بسیار قوی است، در هشت ماه گذشته شاهد بودیم رژیم صهیونیستی در برابر گروه جهادی کوچکی بسیار ناتوان حاضر شده و شکست خورد، به طوری که تحلیلگران نظامی و سیاسی به‌طور ضمنی بر پیروزی حماس تأکید می‌کنند و میان سران جنگ رژیم صهیونیستی اختلافات عمیقی ایجاد شده است.



کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: به فرموده‌ مقام معظم رهبری، عملیات «طوفان الاقصی» از این منظر مهم است که امنیت را از صهیونیست ها گرفت. با توجه به اینکه امنيت برای صهیونیست‌ها بسیار مهم است، شاهد هستیم تمام شهرک نشینان صهیونیست نگران آینده، جان و موضوعات اقتصادی رژیم صهیونیستی هستند.



وی افزود: عملیات «طوفان الاقصی» از این منظر حائز اهمیت است که به شکست استثمار رسانه‌ای غرب منجر شد. پیش تر رسانه های غربی اجازه نمی‌دادند موضوع فلسطین در دنیا پررنگ شود، با اینکه امام خمینی (ره) فلسطین را به عنوان موضوع نخست جهان اسلام اعلام کرده بودند، امروز با هدایت‌های مقام معظم رهبری، این موضوع محقق شده است، زیرا در جای جای دنیا اعم از  آمریکا و اروپا شاهد تظاهرات گسترده ای علیه رژیم صهیونیستی هستیم.



ترقی تصريح کرد: امروز همه جهان از رژیم صهیونیستی متنفر هستند و تنفر از این رژیم موضوعی جهانی شده است، بنابرای آمریکا دیر یا زود باید بپذیرد و مجبور خواهد شد از رژیم صهیونیستی حمایت نکند، موضوعی که به نابودی قطعی این رژیم منتهی می‌شود. به فرموده‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی فرصت بسیار مناسبی برای محو این رژیم از صفحه جهان فراهم شده است. 



وی تأکید کرد: هزینه سنگینی که بر مردم غزه وارد شده است، دستاورد بزرگی همچون پیروزی بر رژیم صهیونیستی به دنبال دارد، زیرا آن‌ها با وجود دادن هزینه‌های بسیار هیچ‌گاه از پشتیبانی رزمندگان حوزه محور مقاومت دست برنداشتند و همواره حامی سیاست‌ها و رهنمودهای امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی بوده‌اند.



در ادامه، حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با «راهبرد معاصر» درباره انتخابات و تأکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه گفت: مقام معظم رهبری به دلیل اهمیت انتخابات مقدمه‌ای بیان کردند، شاخص‌های مهمی که دولت سیزدهم داشتند، شهید آیت الله رئیسی آن را بنا گذاشتند و در آن مسیر حرکت کردند بیان فرمودند، زیرا توجه به این شاخص‌ها در انتخاب رئیس جمهور آینده بسیار مهم است. 



وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند، مردم باید رئیس جمهور مردمی و خدمتگزاری که با مردم و همراه مردم است، انتخاب کنند، زیرا این‌ها ملاک‌های بسیار خوبی برای انتخاب رئیس جمهور است. 



کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: بی تردید موجی که مصیبت شهادت رئیس جمهور در کشور ایجاد کرد، باید به حرکتی حماسی تبدیل شود تا مردم در حماسه انتخابات پیش رو کار را تمام و تکمیل کنند. تعبیر مقام معظم رهبری از این موضوع نشان می‌دهد فرصت بسیار برکت، پر ثمر و خیری برای ملت ایجاد شده است تا رئیس‌جمهوری مانتد  رئیس جمهور شهید انتخاب کنند.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند، مردم باید رئیس جمهور مردمی و خدمتگزاری که با مردم و همراه مردم است، انتخاب کنند


کنعانی مقدم گفت: مقام معظم رهبری نسبت به بداخلاقی‌های سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری تذکر دادند و فرمودند، انتخابات و مناظره‌ها باید اخلاق محور در عرصه‌های سیاسی و رعایت اخلاق اجتماعی برگزار شود. ایشان فرمودند، نامزدهای انتخاباتی نباید یکدیگر را برای رأی اوری بیشتر تخريب کنند، لذا در دوره انتخابات فضای کشور باید محترم شمرده شود و در وعده‌هایی که به مردم می دهند صادق باشند و مبالغه نکنند.



وی درباره چهار رکنی که به فرموده‌ مقام معظم رهبری در انتخابات باید رعایت شود، گفت: مقام معظم رهبری در انتخابات همواره بر چهار رکن رعایت سلامت، مشارکت، رقابت و امنیت تأکید می‌کنند، لذا باید به این سمت برویم تا بتوانیم رئیس جمهوری انتخاب کنیم که مانند رئیس‌جمهور شهید خدمتگزار مردم باشد، در این مسیر گام بردارد و نقش مهم خود را به درستی ایفا کن .

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار