اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان برای گازرسانی به مناطق محروم-راهبرد معاصر

اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان برای گازرسانی به مناطق محروم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اختصاص 4 هزار میلیارد تومان سهم گازرسانی به روستاها و مناطق کوهستانی سردسیر و صعب‌العبور موافقت کردند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 01
کد خبر: ۱۷۵۱۳۱

به گزارش راهبرد معاصر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت عصر امروز چهارشنبه 10 اسفند در روند بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1402 کشور با بند د تبصره 1 این لایحه موافقت کردند.

در بند د تبصره 1 ماده واحده این لایحه آمده است: وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذی‌ربط مکلف است از محل سهم 14/5 درصد شرکت مذکور تا میزان 40 هزار میلیارد ریال بعد از هرمزگان و استان‌های نفت‌خیز و گازخیز با اولویت روستاها و مناطق در حاشیه و محاط در جنگل‌ها و مناطق بحرانی که از لحاظ گازرسانی پایین‌تر از حد متوسط کشوری هستند و روستاهای واقع در مناطق کوهستانی سردسیر و صعب‌العبور حداقل چهار برابر سرانه و گازکشی اقدامات لازم را به‌عمل آورد. شرکت مذکور موظف به گاز‌رسانی تا درب مدارس و مساجد روستایی است. وزارت نفت مکلف است گزارش عملکرد این بند را هر سه‌ماه یک‌بار به کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و سازمان ‌برنامه‌و‌بودجه کشور ارائه دهد.

همچنین نمایندگان با بند (هـ) تبصره (1) ماده واحده این لایحه نیز با 166 رأی موافق، یک رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 215 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بند ه تبصره 1 ماده واحده این لایحه آمده است: به شرکت دولتی ذی‌ربط وزارت نفت اجازه داده می‌شود ‌فراورده نفتی حاصل از افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان نسبت به برنامه مصوب را تا سقف 230 میلیون یورو به فروش رسانده و پس از واریز به حساب شرکت نزد خزانه‌داری کل کشور، وجوه حاصل را صرف بازپرداخت تعهدات طرح توسعه و تثبیت این پالایشگاه نماید و یا معادل آن نفت خام و میعانات گازی تحویل دهد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده